۱۳۹۸/۸/۱۹

حضور در نمایشگاه بین المللی تهران homex

حضور در نمایشگاه بین المللی تهران homex

برگزاری متفاوت بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان 

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل در حالی به زودی در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود که تفاوت‌های اساسی با دوره‌های گذشته داشته است.

برگزار کنندگان در این دوره با رویکردی تازه تلاش کرده‌اند علاوه بر برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه با ایجاد یک اکوسیستم نوآورانه رنگ و بویی تازه به نمایشگاه مبلمان ببخشند. براین اساس امسال در نمایشگاه بین المللی مبلمان تعداد زیادی رویدادهای جانبی در سه حوزه نوآوری فناوری و صادرات مبل در سالنی به همین‌ نام (سالن ۴۳ نمایشگاه) برگزار می گردد‌.
علاوه بر حضور ده برند برتر صادراتی مبلمان در پاوین صادراتی در این سالن، فضای جداگانه‌ای نیز با عنوان پاویون نوآوری برای کسب و کارهای نوپا و مراکز علمی صنعت مبلمان و فعالان عرصه‌های جانبی این صنعت پیش بینی شده است. از دیگر برنامه های سالن نوآوری، فناوری و صادرات نمایشگاه مبل برگزاری بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی و پنل تخصصی است که در استیج سالن برگزار خواهد شد. همچنین همزمان با نمایشگاه اولین رویداد استارتاپی مبلمان و دکوراسیون به مدت سه روز در همین سالن برگزار می گردد. یک غرفه وی آی پی نیز جهت برگزاری جلسات بی تو بین فعالین صنعت مبلمان در همین سالن در نظر گرفته شده است.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل از تاریخ پانزدهم تا هجدهم مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار خواهد شد.

 

اولین رویداد استارتاپی مبلمان و دکوراسیون برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل اولین رویداد استارتاپی مبلمان و دکوراسیون در سالن  نوآوری، فناوری و صادرات این نمایشگاه  باحضور علاقه‌مندان و فعالان حوزه‌های طراحی، طراحی خدمات، مبلمان، فناوری ارتباطات  و مبلمان و همچنین صاحبان ایده‌های کسب و کار برگزار می‌شود.

اولین رویداد استارتاپی مبلمان و دکوراسیون در نمایشگاه نوآوری، فناوری و صادرات مبلمان برگزار می‌شود. در این رویداد که مطابق روند معمول استارتاپ ویکندها در سه روز پیوسته برگزار می‌شود، شرکت کنندگان به ایده پردازی، پرورش و ارائه ایده‌هایی خود در حوزه کسب و کارهای آنلاین مرتبط با صنعت مبلمان خواهند پرداخت. در طول این دوره شرکت‌کنندگان در ورکشاپ‌هایی آموزشی شرکت می‌کنند و از راهنمایی منتورهای متخصص بهره می‌برند و حامی این رویداد از برگزیدگان که توسط تیم داوری انتخاب می‌شوند به نحو شایسته‌ای تقدیر خواهد کرد. گفتنی است شرکت‌کنندگان این رویداد فرصت جذب سرمایه‌گذاری از طرف صنعت مبلمان برای ایده‌های کسب و کاری خود را خواهند داشت.

این رویداد از ۱۵ تا ۱۸ مرداد در سالن ۴۳ در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل در محل دائمی نمایشگاه‌هایی بین المللی تهران برگزار می شود.

 

خوکفایی در صنعت مبلمان از نوع ایده‌های استارتاپی!

روز اول نخستین رویداد استارتاپی مبلمان و دکوراسیون که در سالن نوآوری، فناوری و صادرات در نمایشگاه مبلمان منزل برگزار شده است، با طراحی بوم های کسب و کار به پایان رسید.

این رویداد صبح سه شنبه  با حضور بیش از ۵۰ شرکت کننده روی استیج سالن نوآوری، فناوری و صادرات (سالن ۴۳) بیست و هشتمین نمایشگاه مبلمان منزل آغاز شد. شرکت کنندگان این رویداد را برنامه نویسان، دانش آموختگان طراحی صنعتی و معماری، طراحان و گرافیست ها و همچنین فعالان صنعت مبلمان و دکوراسیون تشکیل می دادند. در ابتدای این رویداد آرش سروری تسهیلگر رویداد استارتاپی به تبیین مفهوم استارتاپ و معرفی استارتاپ های برتر جهان و ایران پرداخت و سپس برخی از منتورهای این رویداد از جمله سهیل المالسی (مدیر مارکتینگ)، امیرمهدی اعتباری (کارآفرین)، محمد اعلم ملکی (هم‌بنیانگذار استارتاپی)، زهرا عبادی (راهبر محتوا) و محمد تقی کریمی و محمدجواد پروانه (مشاور توسعه کسب و کار)  روی سن حضور یافتند؛ با معرفی منتورها شرکت کنندگان دریافتند که در هر حوزه می توانند برای راهنمایی گرفتن به کدام منتور تخصصی رجوع کنند.

 پس از این امیر اسفندیاری هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل خوگر اولین پلتفرم فروش آنلاین از تجریبات و چالش های کار در حوزه آنلاین گفت. او ۱۰ محور شامل «شبیه سازی تکنولوژی محور تجربه مبلمان، ایجاد ارزش افزوده، هوش مصنوعی، جستجوی لذت بخش و هوشمندانه، بیگ دیتا و گیمیفیکیشن» را برای  ایده پردازی برای کسب و کار آنلاین مرتبط با صنعت مبلمان مطرح کرد که تا شرکت کنندگان به نگاهی دقیق تر به ارائه ایده های خود بپردازند.

در بخش دوم هر کدام از شرکت کنندگان فرصت داشتند که در صورت داشتن ایده کسب و کاری در یک دقیقه به ارائه آن بپردازند. دراین میان ۲۲ ایده مطرح شد. که از بین آن ها ۸ ایده با نام های «نزدیکه»، «طراحی برای حل مشکل»، «خودکفایی»، «هایلایت» ، «رنتال»، «ایزی هوم»، «پالت پلاس» و «هندینو» که اکثرا با محوریت ایجاد پلتفرم اینترنتی برای فروش یا اجاره محصولات و همچنین برای برقراری ارتباط بین طراحات، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نهایی مطرح شده بودند، با رای گیری به عنوان ایده های برگزیده انتخاب و سایر شرکت کنندگان با افرادی که ایده های برتر داشتند هم گروه شدند.

در ادامه  این شرکت کنندگان با حضور در پنل نوآوری در صنعت مبلمان با فضاهای نوآورانه این صنعت و پتانسیل های بالقوه آن آشنا شدند در این پنل محمدتقی اشتغالی عضو هیئت مدیره اتحادیه صنفی مبلسازان و درودگران تهران، .. فیضی پور مشاور برندینگ، دکتر بیات و امیر اسفندیاری حضور داشتند و در پایان به پاسخ دهی به سئوالات شرکت کنندگان در خصوص قوانین و مسائل حقوقی شرکت های استارتاپی حوزه مبلمان پرداختند. حضور در محل برگزاری کارگاه ها در سالن ۵ نمایشگاه بین المللی  شرکت در دوره آموزشی طراحی بوم کسب و کار آخرین بخش فعالیت شرکت کنندگان اولین رویداد استارتاپی مبلمان و دکوراسیون در روز اول بود.